måndag 25 juni 2012

Alltid för mycket..

Nu skulle man vara kanin , för sallad det finns det i mängder här hemma. Tänk att du alltid sår för mycket säger maken. Japp han har rätt, alltid blir det för mycket.

För att gardera mig så sådde jag en annan sort bredvid, så man inte ska bli utan. Underligt att jag inte sådde en tredje sort oxå när jag ändå var i farten. Jag hinner nog.. Ha Ha!


 I växthuset så har de små körsbärstomaterna satt fart och snart så kan man göra
en god sallad av det man själv sått.
Väntar bara på gurka, räddisa och lök.
En härlig känsla.

3 kommentarer:

  1. Oj så mycket sallad. Men det är bättre med för mycket än för lite. kram Therese

    SvaraRadera
  2. Hahaha, ja knapra på nu hela familjen. Tyckte det var kul det där med dina extra rader om ifall att. Så gjorde jag med i år eftersom jag hade gamla frön som man inte vet om de gror elle ej. Såklart grodde alla, tjoho! Och nu har vi bara sallad att äta - inget annat. Som det kan bli.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad avis jag blir. Jag hade hoppats få till en drivbänk vid öhuset, men trädgården har liksom hamnat långt ner på prio listan då vi jobbat med att få klart badrummet och altanen. Så mina salladsfrön ligger kvar i kökslådan. Men jag hoppas kunna peta ner dem i jorden i en kruka och ta med mig till semestern som börjar om två veckor, kram Victoria

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!