fredag 15 juni 2012

Blandade färger!

 Hur är det egentligen med färger?
Kan man blanda vilka färger som helst, eller ska man hålla sig till en nyans som matchar?
Nej det tycker inte jag Fy så tråkigt och stelt.
Jag blandar  jag, i alla fall ute det har jag ju sagt förut. Inne är det lite annat för mig. Lila fina gräslöksblommor som jag bara älskar. Mot en röd vägg...Gräslöken är ju god och passar så bra till sillen och gräddfilen nu i midsommartider.
Jag brukar plocka buketter och hänga på tork.

 Tagetes på väg att slå ut med sin härliga orange-gula färg en annan av mina favoriter. Den finns återkommande överallt i olika storlekar och sorter hos mig. Allt från gult till brunt.

Här blommar en  knallgul fibbla en variegata sort snyggt mot de mörkt lila alliumbollarna.
Lövfergs lila tänker jag på..
Kaffe är ju sååå gott!

 Här står  mina "årets stjärnöga" som ska ner i blåa krukorna tillsammans med lite annat. Det blir nog bra i år med hoppas jag. En och annan  rosa-gul petunia ska mixas med dessa
dubbla vackra exemplar.

Mot väggen på trappen står en salig blandning av färger.. Gör inget alls tycker jag.
Lite rosa, lite orange, lite lila...

I en annan rabatt samsas illröd bondpion med rosa akleja. 
Jag gillar faktiskt lite tok i trädgården,
lite bus och blandade färger.



5 kommentarer:

  1. Åh, vad mycket fint du har vännen!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Uuuunderbara bilder!! Och såklart går det att blanda färger tycker jag!!! Och er pool, gah... say no more, läckert!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  3. Ja, nu blev då jag sugen på kaffe ;)

    SvaraRadera
  4. Fint! Jag föredrar också att blanda färger. Kul att associera till kaffe och allt möjligt när man komponerar : )
    /Cika

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!