lördag 16 juni 2012

Gott om bord!


Idag så har jag kollat runt lite på trädgårdsbord.
Jag gör så ibland kollar lite för att få inspiration. Jag gillar det här betongbordet i halvmåneform.
Klicka på bilderna för källa.

Det här mosaikborden är också lite kul och annorlunda.
Jag tänkte att jag skulle hitta ett i trä som jag tyckte om och
 hittade detta  fina loppisfynd på den här bloggen 
Vita hemmet i Lyckeby



Vad sägs om ett parti schack?
Underrede i lackerat gjutjärn. Skiva i marmor och kalksten med inlagt schackbräde samt text: Carlsö, Fridhem, Hoburgen, Snäckgärdet. Diam. 59, h 78.

Ett galvat bord som tål lite...
Bordet är designat av Karin Stenbeck och gjort i galvaniserad plåt. Passar lika bra på balkong och altan som inomhus. Runda ben i galvaniserad plåt och fina detaljer.
Skivan är 80 x 80 cm och bordet är 73 cm högt.
Den tåliga ytan gör det också lämpligt som planteringsbord. Du hittar det på http://gallerigrindstugan.se/

Det här bordet med snirklat underrede är ju jättefint tycker jag. Titta noga så ser ni vad personerna på bilden heter. Så häftigt!
Fil:Handarbetande sällskap sitter vid trädgårdsbord.
 Montebello, Uppland.
sv.wikipedia.org
REFLEKTION
Nu när jag är klar så ser jag ju tydligt att jag är svag för det runda formerna och det lite gamla och annorlunda,
nu och nästan alltid är det så vad det än gäller.





1 kommentar:

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!