tisdag 19 juni 2012

Stora och vackra!

 Titta så himla fina de är,  jättevallmo ( Papaver orientale)
 eller (pseudo-orientale)  vet faktiskt inte riktigt vilken jag har.
Som det latinska namnet, orientaliskt papper...
nej , jag skojar bara. ..inte vet jag men det låter nästan så...
 Så härlig färg en rosa, en orange och så brukar det bli
en lila också.


Synd att de blommar över så fort,
fast frökapseln är ju inte så ful den heller.
Härligt när den där solen tittar fram igen. Nu ska det visst hålla uppe i tre dagar Phu...Då kanske man hinner njuta en del.

2 kommentarer:

  1. vallmo är underbara
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Ja, de är så vackra i sin härliga starka färg! Har alltid velat ha en sådan och fick en i trädgården först i år <3
    ...Eller ja, två blev det förstås... För jag kunde inte hålla fingrarna i styr när jag hittade en purpurröd.
    Kram!
    Helena

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!