onsdag 18 juli 2012

Tuppen hälsar!


Låt mig få presentera.. våran tupp.
Till skillnad från grannens så är den här en tyst ras han gal nämligen inte kl. 06.00 på mornarna. Väluppfostrad! Han kommer från norra delen av vårt avlånga land nämligen Lannavaara i Lappland. Jag kallar den för Sametuppen. Han har stått på en stubbe mitt i en rabatt men nu har myrorna börjat göra åverkan på honom. Han fick flytta innan fötterna försvann.
Mina planer var ju att så blommor i de
samiska färgerna i just den rabatten men det blev inte så tyvärr. I den rabatten finns det bara en anisisop och ingenting mer. Nu ska man inte gråta över spilld mjölk.
Tuppen hälsar och tackar för alla tips om piff i den 
Asiatiska hörnan.
 Jag ska ta i tu med den inom kort.
En till kruka är inhandlad och det ska upp lite på
väggen och i karet. 
Skam den som ger sig...


Dvärgkrage i gruppen Ettåriga blomsterväxter hos Impecta Fröhandel (8261)Indiankrasse i gruppen Ettåriga blomsterväxter hos Impecta Fröhandel (8811)Ageratum i gruppen Krukväxter hos Impecta Fröhandel (16)
Har inte sått den gula men krassen finns på annat håll även den blå ageratumen..
Kuckeliku på er...
 

  

4 kommentarer:

  1. Åha, det var tråkiga myror du har. jag kommer ihåg ditt inlägg där du berättade om sametemat. Nästa sommar? Jättefin idé tycker jag.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Och tuppen verkar ju väldigt trevlig den med!

    SvaraRadera
  3. Vilken jääääättecharmig tupp!!! Verkligen jättefin och vackra färger!

    Kraaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!