söndag 5 augusti 2012

Finputs och ansning.

 Nu har jag börjat med finputsningen och ansningen inför visningen på söndag. Man skulle haft en anställd. Orken är inte som förr men jag har ju en hel vecka på mig så det ska nog hinnas med. Kantstenarna på plats. Kommer troligen att få sätta om dem i vår, men det får duga tills vidare.
Skuggiga skogs rabatten höll på att växa igen totalt. Här tog jag bort massor av ormbunksblad så att skuggliljan och astilben fick komma fram i ljuset. Lite torr härlig björkved staplad bredvid bastun. Ser inbjudande ut och är praktiskt att ha nära när det är dax att tända bastun. Kommer nog att bli ett besök där i kväll känns det som i musklerna.
 Bort med allt ogräs mellan stenarna ...
I alla rabatter ska det rensas och luckras. Gödde lite med hönsskit i går. VÄX!


 Perfekt tajmning, nu blommar nämligen brudslöjan intill Linnés tagetes. De gifter sig bra som man brukar säga..Ha! Ha! Härligt med bröllop!
 Sedan fick jag för mig att det borde grävas lite runt alla buskar och träd.  Jag måste ta bort alla döda grenar och frisera syrenerna lite. Mycket måsten...Fint blir det, jag smilar och gräver så svetten yr. Korg efter korg med ogräs kärra på kärra med grenar och löv åker ut i skogen.
Det verkar som om jag legat på latsidan ett tag. Nja, det är nog vädret också, regnet som öst ner typ varenda dag. Tur att jag har lite semester kvar. Är ni ute och stylar något i trädgården eller ?




7 kommentarer:

  1. Det ser ju fint ut. Och du har en hel vecka på dig att städa och piffa... Attans att det ska vara lite för många mil till dig annars hade jag stått först i kön för att besöka din trädgård den kommande helgen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul att få vara med och visa upp trädgården
    du kommer säkert att hinna få allt så som du vill ha det
    lycka till
    maggan

    SvaraRadera
  3. Ser toppenfint och inbjudande ut. Tänk om det inte vore så lång till dig....
    Önskar dig en trevlig måndag
    Kram Kram

    SvaraRadera
  4. Oj, som du sliter och står i:) Det blir alldeles säkert jättefint.

    Go´kväll:)
    Rebecca

    SvaraRadera
  5. Oj oj, det händer grejer hos dig!!! Så mycket jobb du har!! Men så ger det utdelning också, jääääättefina bilder, så fint hos dig! Tänk bara på att vila lite också mellan varven:))

    Kraaaaaaaaaaaamen aka

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig trädgårdsdag!
    Det är så härlig att vara ute i trädgården och greja. Lite för lite av den varan den här sommaren, men ogräset lär väl inte sluta komma för att jag börjar jobba ;) Så det får bli en trädgårdseftermiddag snart för min del.

    Tack för din fina kommentar.
    kram kram Malin

    SvaraRadera
  7. Det ser så fint ut!

    Lycka till i helgen, Marie

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!