fredag 2 november 2012

Busfrön och ögongodis.

Det stog en ruska på sniskan i en hink, en bukett nejlikor för 10:- Jag köpte den och klippte ner dem satte dem i en glasburk. Simsalabim..ögongodis. Det finns mycket vackert att titta på om man bara vill se det. Som min bouganvilla tex.


Pelargonerna som envist blommar i köksfönstret gör väl ingen ledsen, tvärtom. Smile...

Busfröna i förra inlägget,  ja visst är det ricinfrön.
Stora som en lillfingernagel och riktigt snygga med tycker jag. Roligt att ni var med och gissade. Tack för alla fina kommentarer som jag får från er där ute varje dag.
Det är hjärte-godis det.
Kraaaaaam!
Nu blir det fredagsmys,
några timmars jobb på förskolan som nästan är tom på busfrön idag.
Vi får passa på att göra något extra roligt vi som är där.
Ha det bra!

 

1 kommentar:

  1. Riktigt fin blomstrig fägring!! Och det är som du säger, det gäller att se möjligheterna och vara uppfinningsrik - går att komponera ihop riktigt fina arrangemang:)

    Läste att du inte kunde maila mig, kanske kan du prova igen på adress: a.house.with.a.view@hotmail.com Jag kan nämligen inte maila dig via outlook, har inte det programmet inlagt, behöver i stället din fullständiga mailadress för att kunna skicka mail via hotmail! Så hör av dig med din fullständiga mailadress (via kommentar på min blogg) alternativt prova att maila mig igen!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam o trevlig lördag!

    /aka

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!