måndag 12 november 2012

Färglöst men vackert ändå.

Rosa rosor, röda rosor och gula rosor,  ja alla möjliga färger finns det . Vackert! Jag fck en bukett av dessa som nästan är helt vita. En aningens lime eller vaniljfärg kanske.

Tycker jätte mycket om de krusiga kronbladen och den sirliga växt som fanns med. Njuter av den verkligen.

Jag fick en miniamaryllis också. Även den i vitt med vit kruka till. Nu har den bara knoppar ännuså länge, men sedan tror jag den kommer bli jättefin till allt det röda som jag brukar ta fram vid advent.
 
Gillar ni vita blommor?

3 kommentarer:

  1. Vackert med vita rosor
    ja just det får inte glömma att köpa Amaryllis
    ha det bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Det blir så stilfullt och elegant med vita blommor...Love!

    Kram / Therése

    SvaraRadera
  3. Fint! Ja, jag gillar vita blommor. Försöker plasera dem så att de syns ;) Vi har inte bara vita väggar här hemma *ler* Men det är nog mest Dahlia som jag köper vit (kanske någon gång tulpaner om de inte har några andra roliga), annars älskar jag blommor med färg!

    kram kram Malin

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!