söndag 9 december 2012

Min lilla röda...

Jag tog fram den idag, sparkade loss lite på gatan ner till svägerskan.. Bitande kallt -19 grader. Min lilla röda fick bara vara med mig en kort stund. Det var inte alls skönt. Får inget vettigt gjort alls idag går från brasan till datorn gluttar i kylen och är hungrig, lat och oinspirerad. Maken jobbar helg och till sent på kvällen, så andra advent blir lite trist.  Jag vet inte riktigt, men jag tror jag gillar sparken bättre så här.
 Eller vad tycker ni?
Skulle ha klickat hem lite julklappar men jag vet inte vad jag ska köpa. Nej nu går det trögt. Snart så vänder det och några lediga dagar ska kanske få mig på banan igen. En spark där bak kanske vore på sin plats.. Fniss!
 
 




6 kommentarer:

  1. Så kan det vara ibland! Jag känner igen mig precis. Försök att inte döma dig själv, försök i stället att vara här och nu! Jag har härliga minnen från vintrar när vi varit uppe i fjällen. Spark nedför en backe var obetalbart roligt. Sommarsparken var en trevlig idé. Sköt om dig och ha det gott! Kram Ester

    SvaraRadera
  2. Gillar bägge alternativen av sparkens användade. De har sin charm båda två.
    Jag måste nog ta och skaffa mig en spark det ser härligt ut.
    Ha en fin måndag
    Kram Kram

    SvaraRadera
  3. Jamen sådana där dagar har vi alla ibland:))) Jag har FAKTISKT fått ändan ur vagn och klickat hem en del julklappar från nätet idag, puh!!! Känns skönt att slippa trängas ute i butikerna, no fun!!! Jag gillar din fina röda spark och så vackert där den står i snön!! Jag har ett par riktigt gamla sparkar från mina morföräldrar, har tänkt ställa en av dem vid förstukvisten med något "vintrigt" pynt på - charmigt:))

    Stööööööööööörsta kraaaaaaaaaaamen aka

    SvaraRadera
  4. Den gulligaste spark jag sett på länge:)

    Ha en fin vecka... du hinner!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Roligt att kunna ta fram sparken o ställa undan cykeln ett tag! Men, visst fyller den sin funktion med blommor på också ; )
    /Cika

    SvaraRadera
  6. Sparken är ju så fin... Både nu på vintern och på sommaren.
    Vilken underbar färg du har målat den i!

    Skulle faktiskt vilja ha en spark, åkte mycket som liten.
    Då hade vi vita vintrar här i söder och nu verkar det bli så igen.
    Tredje året i rad med vit vinter.
    Mmmm... ska hamna på min önskelista. En spark.

    Kram, Eira

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!