söndag 26 maj 2013

Piffat till det vid växthusingången.


En hortensia i kruka som jag fått i present får stå vid växthuset.

Den passar så bra tillsammans med den gamla handfatet och emaljkannan. Sedan så ser jag ju den hela tiden eftersom jag tillbringar rätt mycket tid där just nu. Nästa helg är det dags för den stora utplanteringen. Det kommer ta sin lilla tid. Undrar hur många plantor det är, jag har inte räknat. Många är det i alla fall.

Vattenkannan i zink läcker så den får vara prydnadskanna numera. Synd för jag gillar att vattna med den. Just nu så regnar det ett välbehövligt regn hos oss. Annars har helgen varit strålande vacker och solig. Hoppas er söndag varit en bra trädgårdssöndag.



3 kommentarer:

  1. så vackert med hortensia i kruka,
    jag stod och kände på en på Ica nu idag men tyckte den var lite dyr
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Så fin Hortensia! Smart drag att ha den där man ser den hela tiden! Så kan man njuta av den desto mer./ Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Så vackert! Kanske inte så bra trädgårds-söndag för min del, men en bra söndag på andra sätt!
    Kram Helen

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!