tisdag 30 juli 2013

Karneval på soldäck.

 
 
Festligt värre med lite karneval eller hur. Det är inte något vidare karnevalväder här precis. Nja, nu är det inte riktigt en sådan karneval med musik och dans jag menar, utan en klätterväxt.
Men hur kan den bli så här randig och melerad. Jag fattar inte riktigt. Som om någon målat med vattenfärg. Sorten heter  Purpurvinda "Carneval di Venezia" Bara namnet är häftigt tycker jag.
 
Sedan blir vissa blommor så här ljusa med bara ytte pyttelite stänk.
 
Meningen var att den skulle slingra sig runt pelaren på soldäck, och visst den är på gång. Jag hoppades nog att den skulle bli lite större 1,80 hög står det på påsen. Jag är nog snål på gödning tror jag bestämt. Fast blommorna är vackrare än jag kunnat drömma om. Vilka färger och skiftningar.
 
Här är en bild från den riktiga karnevalen i Venedig. Den kan man besöka 15 februari- 4 mars 2014
foto: Clara Giacconi, Andrea e Darko Perrone
Jag säger bara en sak.. Woooow!
 
 
 



1 kommentar:

  1. Häftigt! Den första och den sista bilden påminner verkligen om varann ; ) Blomman ser ut som om man målat den med oljefärg!
    /Cika

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!