söndag 21 juli 2013

Skånes färger i dag.

 Ute på hygget blommar det solrosor och vallmo sida vid sida. Vackert tycker jag. Det blommar mycket på hygget faktiskt. Trodde inte jag skulle tycka om det. Men jag gillar verkligen alla vackra färger där ute. Solrosfröna från fågelbordet,  alla de som ramlade ner som ingen fågel åt upp. Vi krattade upp dem och kastade dem i markberedda fåror. Solrosskog kommer det bli. Lite på det!
 
 Alla de vackra röda vallmon har vi däremot inte sått men vinden har väl spridit dom kan jag tro. De växer i kanten av där vi eldade på Valborg.
 
 
Mera rött och gult runt poolen.Sommardahlian och tagetesen i samma färger som i Skånes flagga. Jag är ju lite skånsk också, även om jag är född i Uppland.
 
Det är ju Spaniens färger med om man nu ser på färgerna i flaggan. Spanjorska är jag inte men äldsta sonen tycker att jag har medelhavstemperament.. Vad han nu menar med det?
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!