måndag 24 mars 2014

Markduken lagd.


Jag har börjat lite smått med hörnet.
Före!

 Rensade bort ogräs, grävde upp floxen och klippte till markduken. Det låter så himla enkelt när man beskriver så här fast det var ganska så slitigt och svettigt. Ivrig som jag är så jobbar jag i 180 fast det gör ont överallt.  Typiskt mig! Körde iväg skottkärran full av gammalt ogräs och div. rötter för att sedan fylla den med singel och sten.
 
Efter! 
Jag är lite osäker på om barrväxter trivs där i sydväst, ska jag kanske välja något annat vintergrönt? Jag kollar efter och...  Tujor lutar det åt. Bollar och pyramider och en Cypress på stam kanske. Lagerhägg vore kanske fint?  Björnbäret har klarat sig och det gillar jag, vildvinet växer hejvilt och får vara kvar tills vidare. 
 
 Nu ska det dit stenar, mer grus och så växter + belysning av något slag. Man får stilla sin iver och vänta tills nästa helg.
 
via
 

1 kommentar:

  1. Oooops, jag blir trött bara jag läser....hur orkar du? Själv går jag bara runt än så länge och kollar i trädgården, kikar in om det kommit upp något nytt litet blad från alla lökväxter jag satte i höstas....en del kommer upp andra har sorken tagit....

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!