onsdag 25 maj 2011

I lampans sken!

Några av sovrummets lampor, en del i romantisk stil andra i rå, grå stål. Jag gillar blandningen av gammalt och nytt. Lampskärmarna med rosor hittade jag på loppis för en tjuga. Taklampan är från Jotex och de andra tre från IKEA. Mitt i bild syns vår sänggavel, där står inledningen till ett gammalt ordspråk, väldigt passande tycker jag.

Fönsterlampa i biblioteket som lyser behagligt och är lite udda i vårt hem. Fast jag gillar järn och den vita, lite spetsaktiga skärmen är rätt så gullig.
 
Vitaste vita lampan i vita hallen. (Ikea)

En kristall lampett som jag fått av Pappa. Den lyser  vackert över vitrinskåpet i vardagsrummet. Under syns  två ljuslyktor i Spräckligt glas, halvt fyllda med vitt grus. (Blomlandet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!