onsdag 13 juli 2011

Asiatiskt!

För två år sedan köpte vi en bambu.
Vi ville skapa en del i trädgården i asiatisk anda.
Det blev inte riktigt som vi tänkt men ändå 
Den har klarat av dessa kalla vintrar otroligt men sant.
Tillsammans med grus och sten så får man en liten, liten känsla av asien.


Mellansonen hade kinafeber när han var tonåring.
Allt skulle vara "kina"
Han köpte bland annat dessa två krukor som står i friggeboden  och de passar väldigt bra till träpersiennen.

I trädgården hänger ett vindspel i bambu som ger en härlig klang när det blåser.

Den här vackra kimonon har jag fått av äldsta sonen efter en resa han gjorde till Vietnam.
Den är dubbel och väger så mycket att jag inte orkar ha den på mig.

Den andra sidan av kimonon.

Drakar ska det vara i alla möjliga former
det är väl typiskt asiatiskt.

En annan av mina kimonos,
syrran köpte den i Thailand.


Den här svarta kimonon köpte pappa till mig på sin
 sista resa till kina.
Jag har aldrig haft den på mig för den påminner mig om så sorgliga saker.
Fast fin är den och en rusklig drake är det på den också.
Den här kinaskålen finns väl lite varstans i hemmen.
Jag gillar det tunna porslinet
 och äter gärna frukostfilen ur den.


Sayonara/ Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!