torsdag 28 juli 2011

Blommor och skåp.


Ja ni, nu börjar det närma sig slutet.
Idag anlände leveransen från det stora varuhuset.
Massor av platta paket lastades av på grusgången.
IKEA i all ära men just så här, så ser det väldigt trist ut.
Vita stommar med en jäkla massa hål i.
Ja, jag vet det kommer att bli så fint.
Tycker att det gått bra att skruva ihop stommarna.
Nedre delen d.v.s. underskåpen
kräver nog lite mer tålamod.
Då blir det lådhurtsar och andra utdragbara finesser.

Bättre nu när skåpluckorna kommer på plats.
Lidingö!
Jag gillar den avslutande hyllan.
Jag gillar också kommentarer som
" Vad fint det blir"
"Du hade så rätt"
eller
"borde du inte satsa på lite på inredning?"
Hemma i trädgården är det blommor typ övertallt.
Jättefint!
Här en härligt hårig gurkört.
Måste ta mig tid att njuta av dem lite.

Stormhatt, pelargon, clematis och hängpetunia.
Vill inte skryta men visst är det fint?

På bordet en bukett med bland annat ulleternell.
Jätte tacksam och rolig perenn växt.
Går utmärkt att torka som man kanske förstår av namnet.
Ännu en torsdag har gått av semestern.
Kram/Pia

2 kommentarer:

  1. Visst har du en jättefin trädgård Pia! Och vilket snyggt foto av gurkörten!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för skåpen! Jag trodde att jag skulle få sitta och skruva hela helgen. Jag har börjat stoppa in lite grejer. Fint blir det!

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!