onsdag 20 juli 2011

Med näsa för boende!

Snart blir det kåldolmar, färskpotatis,
brunsås, ärtor och lingonsylt.
Hemma igen efter en liten tripp
som jag är något besviken på.
Vi landade första kvällen i Eskilstuna där vi bokat ett rum på vandrarhemmet som låg i sporthotellet.
Eftersom maken är allergisk så bokade jag husdjursfritt rum så klart.
Efter bara några minuter satte helvetet i gång.
Ner till receptionen och ifrågasatte.
OK vi fick ett nytt rum som var lite bättre men inte alls bra.
Maken fick sova med huvudet näst intill utanför fönstret där förövrigt regnet föll ned från en öppen himmel.
Vi tröstade oss med en god middag på restuarangen, lite martini och tv.
Dagen efter sken solen på oss.
 Maken som knappt sovit var så klart inte på topphumör precis.
Parken Zoo kanske skulle lätta upp humöret?
Icke!
Efter en timme så lämnade vi stan för att ev. dra söderut till Idas brygga och Karlsborg.

Vi stannade till i Arbåga där vi för
några år sedan haft en trevlig vistelse.
På Ågården åt vi lunch och den var helt underbar.

Här är en bild ifrån insidan och jag gillar inredningen, passar så bra i en gammal stad som Arbåga.

På bron över Arbågaån tog vi ett beslut om att dra norröver och spara Idas brygga till en annan gång.
Vi stannar i Norberg för att hitta boende där.
Först ska jag kolla in loppisen på torget.
Där hittar jag bestick i nysilver för nästan ingenting.
 Äntligen kan jag duka med fina bestick!
Tillbaks till boendet.
Fullt på Brogårdens Bed&breakfast.
Ok det får bli stadshotellet då.
Vad möts vi av i receptionen?
Kattmatsskålar och heltäckningsmattor.
Hjälp!!
Min snoriga, nysande make som intagit div medikament får panik.
Vi måste härifrån vi åker den långa vägen hem.
Jag är såklart väldigt besviken och sur.
Fast vad hjälper det.

Med dagens blogg
vill jag hissa alla ställen man kan bo på om man är allergiker.
Jag vill Dissa alla som inte förstår hur viktigt det är.


1 kommentar:

  1. Vilken fyndig rubrik du fick till där! Förstår att resan inte blev som du tänkt... men gläds du åt dina fina bestick, du! ;) Kram till dej! Hoppas maken mår bättre! :)

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!