söndag 31 juli 2011

Sträck ut en hand....

Trädgårdskonst.
Ja så kan man kalla det om man vill.
Jag såg något liknande på trädgårdsmässan i våras och bestämde mig för att prova på.

Kanske inte världens snyggaste
 men lite roligt tycker jag nog att det är.
Händer är symboliska på många sätt tycker jag.
Vänskap, kärlek, hjälpande, välkomnande m.m.

Nu blev ju inte alla lika bra,
 den här kan man ju tolka som man vill.
Jag tänker på en gammal byst i det
forna Grekland,
Undrar vad ni tänker på?

Pianofingrar eller gröna fingrar ?

Annan konst i trädgården,
en rostig fisk som är en del av ett vindspel.
Vi köpte den för att skrämma bort rådjur.
Vintage!
Till sist lite naturlig trädgårdskonst.
Vackra vildvinsblad mot cementplattor.
Jag gillar
 färgerna, formerna och kontrasterna.

Söndagsbilder från Ryttarängen.
Kram/Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!