onsdag 3 augusti 2011

Mål och syfte!

Mitt nya liv!
Ja nu är det verkligen dax att ta tag i saker och ting.
 Men jag behöver ett mål.
 Ordinationer från läkaren var 8 kilo ner.
Hmmm: Vad svårt, jag som älskar god mat och vin.
Godis, chips och annat snacks det kan jag klara mig utan.
OK! jag är på gång, nya fina träningskläder ligger i lådan.

Ett bra sätt är att mäta sig innan och under tiden eftersom de muskler jag kommer att få väger mer än fett.
Det är ganska roligt att se sina framsteg.
Jag kommer att föra en så kallad
 träningsdagbok.
Sätta upp delmål är bra,
då verkar inte slutmålet så långt bort.
Små steg i taget är bäst.

En riktigt bra sport BH är ett måste.
Håller vissa saker på plats.

Ordentliga skor ska man också ha,
 fast mina får duga ett tag till.

I min bokhylla finns det massor med
träningsböcker, näringslära, antistressböcker och annat
 som jag samlat på mig inom mitt andra yrke.
Dipl. Friskvårdsterapeut.
Jo Jo fina titlar kan man skryta med men varför har jag släppt ner mig så här?
Hjälp!
Syftet med den här bloggen är att
dela med mig lite av det jag kan
och kanske få lite back-up ev.någon träningskompis.

Nu ska jag laga en nyttig och god middag bestående av kycklingfileé och sallad.
Cyklat och promenerat har jag gjort i veckan men idag får tapetseringen vara dagens gympapass.

Kram Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!