torsdag 11 augusti 2011

Torka!

Upp och ned.
Ja så hänger eternellerna på altanen.
Upp och ner är ett bra sätt att torka på.


Ripsen är läckra i färgen.
Klart man gillar det man sått och sett växa.


Utanför är månen full och enastående vacker.
Den lyser och syns på hela vår fantastiska planet.

Piasavakvasten vid ytterdörren blir plötsligt i månens sken rätt snygg.
Visst har vi det bra?
Då slår dig mig och kryper in som
 en parasit under skinnet.
Torkan på Afrikas horn, den gör mig svag och bedrövad.
Bilderna på TV får mig att vilja hjälpa till.
Jag förstår inte, jag kan inte ta till mig av det hemska.
Hur går det till när man ser sina barn torka till döds?
Världen är upp och ner.
Dystra tankar från
 Pia

1 kommentar:

  1. Kram Pia, det finns mycket hemskt i världen men mycket vackert också. Du fick med båda delarna i ditt inlägg. Men jag håller med, att se sina barn tyna bort, hur orkar man leva själv? En afrikansk föreläsare sa till mig för många år sedan: Tro aldrig att det blir lättare, bara för att man redan har förlorat ett eller två barn! Det handlade just om mödrar som i många länder föder flera barn men sällan, sällan får behålla dem alla. Jag glömmer det aldrig.

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!