onsdag 14 september 2011

Den blåste bort.

Vaknade väldigt tidigt i morse med en konstig känsla.
 Ute blåste det som bara den och jag oroade mig en aning över saker och ting som skulle kunna
blåsa bort eller gå sönder.
Jag försökte somna om igen men det gick inte alls.
Kanske kände jag mig lite piggare,  jo så var det faktiskt. Upp och drack vatten och hopp i säng igen.
Sus och brus från skogens träd och
andra underliga ljud utifrån.
Snart ska klockan ringa och jag ska väcka tonåringen.
Omöjligt att somna om.
Tassar ut i köket och tänder lyktan i fönstret.
Upplands landskapsblomma!
Köpt i Kungsör för längesedan.
Söt tycker jag.

Kanske skulle jag tända lyktorna på soffbordet?
ska ju ändå sitta där och kolla morgon nyheterna.
Gosa ner mig bland kuddarna och dricka kaffe.
Mina turkosa kuddfodral från H&M 
har äntligen landat på Ryttarängen.
Snälla Mamma var och köpte innerkuddar till mig för att göra mig glad mitt i all
sjukdom och elände.


Jag är nöjd, det blev så som jag tänkt mig och vet ni vad?
Jag tror minsann febern blåste bort i natt.

Kram Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!