måndag 26 december 2011

Ett nytt hjärta!

Bild från: alltomtradgard.se
Dactyylicapnos scandens Slingerhjärta Dicentra scandens

Här sitter jag och läser i Natur& trädgård Nr.2 2011.  Skickade efter ett gratisex. bara för att se vad det var för sorts tidning.
Den kan jag varmt rekomendera .
En riktigt bra inspirations och faktakälla.

Jag hade ingen aning om att det fanns så många sorters Dicentra, tänk vad man kan lite ändå.
Nu vill jag såklart ha fler eftersom jag
bara älskar de som jag redan har.
Det får bli en utmaning i vår att åka runt och leta efter dessa raringar på plantskolor och trädgårdar.
Bild från: alpinodlarna.se
Samurajhjärta Dicentra perigrina

    

Bild från: tradgard.trosell.se
Sjömanshjärta Dicentra Cucullaria

Bild från: botanicus.nu
Silverhjärta Dicentra canadensis

Bild från: norrskenetstradgard.blogspot.com
Furirhjärta Dicentra exima

Hoppas ni blev lite sugna på ett nytt hjärta i er trädgård.

Kram från
Pia Gustafsson

1 kommentar:

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!