måndag 6 februari 2012

Gamla kannor och ny bok.


Blev inspirerad av Vårt röda hus idag.
Jag samlar lite på såskannor/snipor gärna
 Rörstrand eller Gustavsberg.
Allra bäst är det om de sitter ihop med fatet.
Det är väldigt ofta blommor på dem.
Nu funderar jag på vad det är för blommor.
Inte för att det spelar så stor roll för de är fina även om jag inte vet.

Guhild heter den här serien "Rörstrand" 

Kan det här vara en malva?


Här ser man ju tydligt rödklöver.
Sedan prästkrage och smörblomma kanske?
Margaretha heter denna." Gustavsbergs"

Det här då?
Kan vara en kabbeleka, gullviva eller smörboll.
Stella är namnet på den här." Rörstrand"
Jag använder mina kannor lite då och nu till såser,
både varma och kalla.
Ibland till blomvas eller annat som man kan ha i en liten kanna . Har sett en fin med en fisk på som jag gärna skulle vilja ha.
Passar ju utmärkt till just fisksåser.
Jag får gå på loppisspaning i sommar.
Nu över till en helt annan spaning.

Nämligen denna!


Lite reklam för makens bok som kommer ut den 20/2 .
Ha det så bra!

2 kommentarer:

  1. Såskannor är så trevliga... gillar också de där äldre med blommotiv. Vissa blommor är nog rent hitte-på-blommor :-)

    Själv har jag kommit på mig med att vara en tillbringesamlare, haha. Här om dagen så insåg jag att det blivit en himla massa bringare och dessa ställde jag samman på ett bord. Fint!

    Kram

    SvaraRadera
  2. det är kul att samla på nått annat än växter,jag samlar på tillbringekannor
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!