onsdag 14 mars 2012

Det blev bara skit!


Skulle bara köpa lite mer hönsgödsel och så fanns det så
mycket annat att titta på.
Alla fina krukor i pastellfärger. Visst är de underbara?
Mumsfillibabba!


Den här stolen tex.  Bara stog där och viskade
 ..Ta mig med hem...


Kollade in lite redskap och höll på att svimma när jag såg prislapparna.
Nu förstår jag att det inte bara berodde på priset utan på att jag dragit på mig en magsjuka som bröt ut när jag kom hem.


Började gaffla lite med en väldigt ung anställd om jord och
 vad de rekomenderade,
vi skrattade gott åt alla sorter och alla bokstavskombinationer.
 U-jord, P-jord osv.


Så fina trollsländor i betong som nästan fick följa med hem.


Inte några större fel på dessa heller.
Det blev bara hönsgödsel idag.
Inte så bara föresten.

4 kommentarer:

  1. Å starkt att du kunde låta bli allt det fina!
    Men gödseln gör mer nytta, ibland måste man ju vara lite praktisk också. Kram

    SvaraRadera
  2. Det är inte lätt ibland när man omringas av så mycket 'vill ha'- saker :-)) Känner igen mig där.

    Hoppas du slipper magsjukan snart!
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  3. Inte så bara med hönsgödsel... det spelar ju ingen roll hur många vackra krukor, pynt och fantastiska redskap som man har om växterna tynar bort :-)

    krya på dig.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Den stolen väckte även mitt habegär, men det tillåter nog inte min trädgårdsbudget heller...Hoppas du frisknat till och haft en skön helg!

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!