måndag 5 mars 2012

Inspirationspromenad!

 I dag tog jag en lång skön promenad  mellan två jobbpass. Jag gick där jag aldrig gått och där fanns många uppvuxna trädgårdar och hus från
 30 talet fram till 80 -90 talet.

En stor herrgård passerade jag också. Den trädgården skulle jag velat sett på närmare håll. Det är verkligen bra att se hur det ser ut så här års med träd och buskar utan löv, med gångar och uteplatser som är helt
kala och trista.

När jag gick där så snurrade tankarna om och hur det skulle se ut om bara några månader. Jag retade mig lite här och där och hade svårt att förstå hur man tänkt när man planerade sin trädgård. Färgval av hus och carportarnas utformning. Hur trädgårdens fruktträd var placerade och om de skulle bli bättre i fall man högg ner en av de stora björkarna på tomten. En del hade pool en del hade växthus, många hade studsmatta och några höll på att renovera eller bygga ut. Varför hade de valt ett sådant staket och vad hade sett bättre ut?Små fina lusthus och härliga bodar.                                                            Bilden på bänken från Odla .nu
Bilden från restauranghasselbacken.com

 Ja sådana frågor som kanske inte alla ställer sig, men jag gör. Jag hoppas på utveckling och nytänkande i mina nyfiken promenader. Ska absolut fortsätta med dem i vår. Ta lite bilder för framtida bruk. Inspiration till mig och andra.
Brukar ni gå på inspiration och tänkarpromenader?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!