torsdag 22 mars 2012

Nu så gror det!


Jag har flyttat ut. Nu trivs jag som allra bäst när jag får stå där ute med jordiga fingrar och lyssna på radion med en kopp kaffe. Jag dröjer mig gärna kvar en stund extra bara för att mysa liksom.
Ruccolan är redan på gång, härligt, härligt.
 Persiljan börjar att grönska. Sååå Gott!

 I dag så har auberginerna fått nya små krukor och smaskig jord. Ska verkligen bli spännande och se om det blir någon skörd. Jag har också sått Flitiga Lisor igen, tror att de förra var lite
för gamla frön.
Eller så gror det och då blir det en sjuhellsikes massa Lisor.

Planteringsbordet har också flyttat ut igen.
Det fick ju bo tillfälligt i biblioteket. Bra investering tycker jag.
Det finns ju massor av sorter att välja på.
Detta är ett ganska så billigt från Bauhaus.

Gulsippan blommar och tomaterna och basilikan ser ut att karta på sig där ute.
Jag är så lycklig när jag kan vara där
 i lilla växthuset.

Kul att ni gillade mitt förra inlägg om soffan. Jag vill bara förtydliga mig lite. Soffan är inte klar ännu och "snickaren" är min man så klart, och han vill att den ska vara röd.
Jag tror nog att vit eller grå kan bli snyggt. 
Så ännu är inte sista ordet sagt.
Lovar att visa er den när den är klar.


1 kommentar:

  1. Härligt att det gror. Önskar jag hade ett växthus, men tv får det gro på fönsterbänken:) kram

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!