lördag 31 mars 2012

Skippar sådden idag!


Läste i går att man med fördel kan så dill, persilja, sallad, majrova ärter och spenat redan nu. Aha!  De kan tydligen gro när jorden är runt ca.5 grader.
Det kanske jag kan göra , tänkte jag i går. Men hörni, det tror jag faktiskt att jag skippar.
Jag tror jag struntar i utefikat också och
går och jobbar. 
När jag kommer hem i em. ska jag tända en massa värmeljus och mysa inne lite istället.
Hoppas, hoppas att snön smälter till i morgon.
Kanske den är borta till påsk i alla fall.
Ha en riktigt trevlig Lördag!

8 kommentarer:

  1. Ja, skippa sådden du ;)
    Hoppas oxå att snön försvinner, lika snabbt som den kom!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det var ju inte lite snö ni fick... hoppas den smälter fortare än fortast.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Önskar dig också en bra lördag! Här har vi också snö idag,så idag blir det att pyssla inne hela dagen. Ska förberade lite mat till Påsk, fylla fem påskägg med små saker till "extra kryddorna"m.m m.m.m.m.Inte sysslolös med andra ord.
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
  4. Hej du, visst är det trist med all snö vi fick, jag har faktiskt sått dillen för nån dag sen här hos mig. Hoppas att snön ska bli kortvarig sen var det frön från -06 så får verkligen hålla tummarna nu att några gror. Önskar dig en fin fin helg/Gela

    SvaraRadera
  5. Tråkigt : / Jag tänkte också på att börja så, men det är fruset ute ännu. Hoppas at jorden reder sig snart!
    /Cika

    SvaraRadera
  6. Hoppla, vilken nederbörd! Här i Skåneland var det endast några flingor i den bitiga vinden. Våren kommer nog snart tillbaka igen, får vi hoppas...
    Trevlig Helg!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  7. Neeeeeeeeeeeeej men oj!!!! Håller med ovan, hoppla hoppla!!!! Vi har haft riktiga isvindar hos oss idag men ingen snö. Hoppas på varma vindar och en värmande sol snart igen!!

    Stööööööööööörsta kraaaaaamen aka

    SvaraRadera
  8. Värst vad snö ni hade i lördags. Här i sjuhäradsbygden var det bara några flingor som inte lade sig. Men svinkallt var det.
    Trädgårdsgrejandet har liksom kommit av sig lite. Hoppas påsken blir bättre.

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!