onsdag 4 april 2012

Trädgårdsböcker och påskmys.



 

Två nya böcker av Bob Flowerdew låg det i lådan idag.
Jag hade glömt att avbeställa dem.
Nu gör det inte så mycket för de var rätt så bra ändå.
Har bara snabbtittat, men lite fina bilder av Peter Cassidy  
blandat med  vackra illustrationer av Alison Clements.
Alltid lär jag mig något nytt. Jag hade inte tid att läsa för idag skulle det påskmysas.



På hyllan står barnens gips-tuppar på rad och en liten rackare som ska hänga i riset, fast snöret har gått av.

 Uterummet står och väntar på gästerna och påsklammet.


Ljusstakarna är ägg- prydda med  murgröna och spets.
Om ni vill träffa några riktigt trevliga hönsfamiljer så kolla in här.

2 kommentarer:

  1. Det är alltid kul med nya böcker, själv väntar jag på "Fröboken" Jag får så mycket inspiration av alla vackra bilder fördet mesta mer än av texten.
    Ha en fin kväll.
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Härligt påskigt du har det! :-) Bra idé med trapp-inspirationen, ska ta och kika bland mina bilder och se om jag hittar nåt!

    Glad Påsk!
    Annika

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!