måndag 14 maj 2012

Palettblad!

Visst är det en läcker färg på dessa palettblad Velvet night. Jag tänker mig dem tillsammans med vita petunior eller flitiga lisor kanske blandat med någon klar färg tex. turkost men det blir ju svårt att hitta.
 Lime  finns det ju så klart. 
Limelight heter den här från  www.wexthuset.com 
 Här är en annan snygging! Bilden från  www.odla.nu
 Jag har ganska många så det blir utfyllnad i halvskugge rabatten, den nyaste. Det står att de trivs i ljust läge men jag har haft i skuggiga lägen och de har blivit superfina. Jag såg en bild där dessa satt planterade tillsammans med ett silverpäron eller kanske det är något annat och så vita pellisar och lobelia. Snyggt!

I love the contrast between the deep purple Velvet Night and a white pelargonium!
Källa:
.
 Den här är väldigt läcker också!
(Solenostemon scutellarioides )’Black Prince’
Bilden är från Plantbutiken.se







1 kommentar:

  1. Tjusiga palettblad. Jag är ju också glad i dem - de är så bra utfyllnadsväxter. Min erfarenhet är också att de klarar halvskuggit läge bra. Mina sista har jag på avhärdning nu - sparade hälften inne för att gardera mot nattfrost (som tack och lov uteblev).

    Kram

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!