tisdag 24 juli 2012

Lite lavendel och utsvävningar i det blå.

 Mina lavendelplantor blommar nu och jag tog in några och hängde på tork tillsammans med pionen. Det doftar så ljuvligt och färgen är,  ja den är just lavendelblå.
Mycket som försvunnit ur min täppa bl.a. stockrosorna de vill inte alls och flera av rosorna har dött.
Lite trist men de trivs väl inte helt enkelt. Jag får satsa på annat.
På tal om att satsa på annat....

 
Mina tankar om att sätta fart med att designa  trädgårdar  och annat trädgårdsfix snurrar i huvet. Jag har ordnat lite visitkort som jag tänkte dela ut på Öppen Trädgård, alltid en början. Nu ska jag försöka sätta ihop några "paket" och en prislista. Sedan gäller det väl att marknadsföra sig så mycket det går. Jag känner mig lite grön men vi får se om jag får några anbud.
Jag är kanske helt ute och svävar i det blå...  


1 kommentar:

  1. Bodde vi närmare varandra skulle jag anlita dig direkt, känner att jag behöver lite hjälp.
    För att vinna måste man våga,önskar dig lycka till med nya "yrket"

    Stor kram

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!