tisdag 14 augusti 2012

Lite blålila idag!


Nej, inga blåmärken tänker jag visa utan dessa fina små, ljust lila astrar,  ja jag vet inte riktigt vad det är. Tror det är brittsommaraster,   har fått dem av en fd. kollega. De är så fina och blommar tidigt så kanske det inte stämmer ändå. Jag menar med brittsommaraster. Skulle vilja kalla dem småblommig sensommar-aster. Vill gärna veta vad det är. Så om någon vet så tar jag gladeligen emot lite fakta.

Lite mörkare lila eller mer blått kanske är det i växthuset. Nu kan man frossa i druvor. Bäst av allt, giftfria och jättegoda.

Det finns en hel del blåa och lila färger därute som tex. funkians blommor,
oreganon


  anisisop eller floxen som är lite blålila
en del av dem i alla fall.


 
En nyhet i min trädgård är rosenstaven.
Köpte både vita och dessa i lila-rosa i våras



5 kommentarer:

  1. Oj! Odlar du druvor??? Är det inte svårt?
    Kul!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Tyvärr, något namn kan jag inte bistå med men det är en jättefin aster...blir det fröer sedan när den blommat över isf är jag spekulant :-)
    Ser verkligen gott ut med egna druvor och en härlig färg på dem och även på de övriga blommorna.
    Ha en fin kväll
    Kram Kram

    SvaraRadera
  3. Riktigt läckert!! Så vackert det blommar i din trädgård!!! Och så mumsigt med druvor!!!

    Jag kan tyvärr inte heller hjälpa dig med namnet, är ju inte så kunnig på växter som du vet, haha!!

    Kraaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  4. Vackert färgtema du visar! Härligt med egna druvor!
    /Cika

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!