söndag 13 januari 2013

Sol i sinnet!


källa
Åh vad lätt det är att hänga läpp, sucka djupt och bara längta efter våren. Fast den kommer ju som bekant inte ännu så ingen idé att deppa ihop. Januari och februari måste väl ha någon sorts mening de också. Fast jag har inte kommit på någon ännu. Solen sken en stund här i dag och man blir så glad i sinnet då tycker jag. 
Källa




källa


Satt och letade tyger och fastnade för soltyg idag. När jag var liten så gjorde vi knytbatik, det var jätteroligt. Mamma köpte hem olika färger och vi knöt och doppade allt från T-shirts till lakan och örngott. 
bildkälla

källa



Medans jag väntar på våren så ska jag ha det lite roligt, ett sätt att bli glad är av tyger, mönster och soliga minnen. Har ni några knep att ta till när humöret sviker och längtan till våren blir svår?


6 kommentarer:

  1. Ja Pia, att läsa i din blogg! Nu kom jag också att tänka på min barndoms batikäventyr :-))) Det var så roligt och fint blev det. Fina textilier du visar idag.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med Anna, att läsa din blogg och alla andra härliga trädgårdsbloggar och få frossa i vackra vår- och sommar-bilder är bästa botemedlet mot vintertrötthet! Nu är det bara några fjuttiga veckor kvar så börjar våren så sakta visa sig!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  3. vad jag gör för att inte deppa ihop under vintern,ja, inte är att åka skidor,
    utan jag håller på och fixar till det inomhus,målar och tapetserar
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Deppar inte över hösten och vintern, jag tycker att det finns tjusningar även med de årstiderna.
    Glad blir man när man ser textilierna du visar, vackra.
    Ha en fin vecka
    Kram

    SvaraRadera
  5. Nog har jag knutit batiktröjor i min dar! Gardiner, handdukar och lakan (som jag sen sydde kläder av), allt blev batikfärgat! Vaxade även på tyg och färgade i olika bad, känner ännu lukten av hett vax om jag blundar.

    Medan jag väntar på våren läser jag!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!