lördag 23 mars 2013

Tomatdjungel.


angora tomato
Jaha, nu står det en hel massa tomatplantor på fönsterbrädan i alla fall. Jag skulle ju inte ha några tomater i år. Nu har jag säkert 50 st. Underligt! Jag har fått dom och självklart att man tar emot små fina plantor. Jag behöver inte alla själv, det finns alltid någon att ge vidare till. Nu ska jag berätta vilka sorter det är.
  • Ying Tao Fan Qie (körsbärstomat)
  • Bedouin  (brun) 
  • don Juan tomato ( randig tomat)
  • anmore treasures ( söt ampeltomat)
  • golden sunrise (gul normalstor)
  • angora (hårig tomat)
  • Tsygan (svart-röd)
 

Inte dåligt va? Jag hoppas på en solig sommar full av gödsling och vattning och sen så ska det göras tomatchutney, ketchup, soltorkade tomater , syltade tomater och ja allt möjligt gott. Ha! Ha! Vilken grej....Jag blev en tomat-tjej.


4 kommentarer:

  1. Vilken lycka att få så många fina sorter! Oj vad det kommer växa hos dig i sommar!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Hej tomattjejen!
    Hmm... det börjar bli dags att så frön nu va? Du känner ju till mina grönskande kunskaper.... och tillsammans med vintern som råder, så är jag lite vilsen ;)
    Trevlig helg!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  3. Oh, så snygga foton! Man längtar verkligen efter våren!
    Irre

    SvaraRadera
  4. Intressanta tomater!!/Gela

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!