söndag 12 maj 2013

Vackra Bergenian!

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, vad fin den är Hjärt-bergenian. Jag gillar färgen, jag gillar bladen och jag gillar blommorna med stjälk och alltsammans.

Den vecklar ut sina skrynkliga knoppar, sakta men säkert.

 Sedan står den där och prålar så vackert. Visst måste man plocka bort fula och bruna blad, men sen blir den grön och fin igen. Kolla stjälkarna, så röda och fina.

Några står intill stenarna vid gärdesgården. Jag tror det kommer bli riktigt fint så småningom.









2 kommentarer:

  1. Här är en till som gillar Bergenia! Ingen tråkblomma, som en del tycks tro. Den är ju både tacksam och snygg./ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Där passar den riktigt bra, med gärdesgården i bakgrunden!Tycker också att den är fin, bara man hittar rätt plats till den!
    /Cika

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!