måndag 6 maj 2013

Vågat jag med...


 
 Med risk att alltsammans blåser bort så har jag ändå ställt ut lite blomster på trallen. Makalöst vad det stormar och blåser hela tiden. De står ju under tak och skulle det varnas för frost så bär jag väl in dom igen.
 
Man blir ju så sugen när man ser skåningarnas fina bilder.  Anna Vattenkanna kan ju få en till vad som helst nästan.
 
 
Föll pladask för den här Busk-Fuchsian. En liten men billig växt som säkert kommer att växa till sig.


 Vi sitter ju här var och varannan kväll och kommer att tillbringa några timmar vid poolen så då ska det vara fint  runt omkring tycker jag.


I den stora trälådan har jag en stor plastkruka. Där ska jag plantera slinger-krasse som ska få slingra sig upp på pelaren. Vet inte vad det är,  men det orangea mot det rosa tilltalar mig i år. 

Har ni vågat ännu?
 
 



4 kommentarer:

  1. Bra! Det blir ju så mycket roligare med lite sommarblommor. Supersnygga färger och där vid poolen som ju har en stark turkos färg så passar det så himla bra. Sista bilden är ju Medelhav!

    Kram

    SvaraRadera
  2. jag har bara planterat penséer hittills
    men börjat avhärda en del av plantorna från källaren
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  3. Åh, vilka härliga och inspirerande bilder!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Härligt, härligt och återigen härligt! Fast jag har inte vågat ännu, trots allt jag läste från Anna Vattenkanna......jag lovar att här skulle inget och då menar jag absolut INGET bli kvar i all blåsten! Jag väntar och väntar och väntar....på lugnet...för nu har väl ändå lugnet före stormen varit och då borde väldet riktiga lugnet infinna sig...fniss...
    Snyggt har du det iallafall.
    Kram

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!