onsdag 14 augusti 2013

Ingen ordning alls...



Det råder kaos i trädgården, totalt fult och o-ordning. Inte alls likt mig/oss. Ogräs över allt, oklippt och vilt så man nästan skäms. Jag sa nästan. Det är vi som bor här och i år är det inte något som ska visas upp för allmänheten. Det är nog därför jag låter allt vara lite halvdant. Inte för att jag behöver en sådan press, för innerst inne så tycker jag ju om trädgården. Jag vill ha fint och ordning.
 
 Hur blev det såhär nu då? Ja kanske för att jag inte ville ha perfekt, kanske för att sommaren var så skön och torr,  kanske för att jag har varit för lat. Nu finns det säkert all tid i världen att rätta till det,  få lite höstordning. Vi får se...Något blir det i alla fall när jag får lust och ork.
 
Solros, tomat, tobak, sommardahlia och tagetes. Jisses vilken röra.
 
 Här var det lite ordning ändå men å andra sidan så sitter ju pellisarna på parad i bur, dom kommer ju ingen vart. Kan inte blanda sig med vad som helst. Även om stormhattarna gärna vill hälsa på och vara lite sociala.
 
Vid dammen som förövrigt läcker så är det likadant rörigt och stökigt men ganska så charmigt ändå. Jag har insett att det är hög tid att dra ner lite på rabatter. Det får lov att bli mer lättskött så man mäktar med. Man blir inte yngre med åren. Vi har bestämt att göra några ändringar till våren. Sten och grusbelägga en del ytor, ha några enstaka gröna växter med belysning i. Ha fler perenner än annueller. Fast jag vet hur det blir när frökatalogerna kommer. Då vill man shoppa loss av allt. En plan kan man i alla fall ha.


5 kommentarer:

  1. Jag tycker din solrosbild är jättefin, det får gärna vara lite lagom rörigt för min del!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Inte ser jag någon o-ordning hos dig! Ser så mysigt ut på dina bilder! Jag är lite avis på dina fina solrosor./ Titti

    SvaraRadera
  3. Nu tror jag ju inte att ni har det så rörigt. Snyggt när växterna får lite spelrum att göra som de vill! Jag tycker att det ser trevlig sensommarcharmigt ut på bilderna du visar i a f.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det ser trevligt ut på dina bilder! Härligt när blommorna får breda ut sig lite som de vill.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Viktigt att hinna med att njuta och inte slita ihjäl sig, det blir vackert ändå, fast på ett litet annat sätt.
    Var rädd om dig.
    Kram Carina

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!