lördag 10 augusti 2013

Blomgodis!

Man kan ju inte bli annat än glad av dessa tagetes Jolly Jester som står lite här och var hos mig. Enormt stora och fulla av blommor. Blandat med Linnes tagetes, kärleksört
 och en ros vid köksdörren. Som en påse godis. 
 
Woops en flox i gredelint det kan man ju säga om lila också. Eller hur? Tant Gredelin i sagan ni vet. Jag var föresten i Sigtuna härom dagen och svischade förbi café Tant Brun. Vi hade just ätit så det blev inget fika då.
 
 Nu gled jag visst iväg lite det var ju lördagsgodis vi höll på med. Om jag skulle få ge den ett namn så blev det Tivolitagetes. Jag tänker på tivoli, karuseller, tält och marknadskarameller när jag ser den. Brukar ni hitta på egna namn på blommor och växter? Leka Linné liksom?



6 kommentarer:

  1. Hej Pia. Vilket smaskigt lördagsgodis du bjuder på! Om du skulle få några frön över från den röda tagetesen skulle jag bli jätteglad om jag kunde få byta till mig några :-)
    Nu ska vi ut med tröskan - hoppas det inte är för blött!
    Ha en fin lördag.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Verkligen glada blommor! Ja, tivolitagetes var ett passande namn!

    SvaraRadera
  3. Tivolitagetes var ett riktigt bra namn på dem!
    Själv vågar jag inte tagetes. Än...
    Ha det fint! /Caroline

    SvaraRadera
  4. Ja, tivolitagetes passar perfekt : ) Vilken härlig blandning!
    /Cika

    SvaraRadera
  5. Det var ett passande namn! Så roliga blommor du sått!

    SvaraRadera
  6. Vilt och vackert. Nu är snart sommaren slut

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!