torsdag 14 november 2013

Hur det gick med loofah, hängande tomat och vattenmelon!

Här sitter jag och bläddrar lite i bloggen. Det är ganska så trevligt med alla sommarbilder. Ett tips om man känner sig lite deppig eller gråtrist.  Då kom jag på att jag glömt att berätta hur det gick med min loofah ( tvättgurkan). Nu hade det varit kul att visa upp fina foton på skörden. Jag som skulle ge bort tvättgurka i julklapp till alla och en var. Fniss! Men icke, Nej det blev inte några stora dignande frukter som jag hoppats på, utan dom ämnen som faktiskt ändå bildades skrumpnade ihop som russin.
Såg ut så här.

Jag vattnade och gödde men det hjälpte inte. Jag fick i åtminstone njuta av de vackra blommorna.
 
Sedan var det exprimentet med att odla tomat hängandes i en hink, minns ni? Det gick väl så där. Lite svårt att få vattnet att stanna i hinken det rann ut för fort men det blev några tomater i alla fall. Kul att man kunde se rotsystemet i den genomskinliga hinken.
 
Sen min vattenmelon, den är jag väldigt stolt över. Ja det blev bara en endaste en, men den var underbart god så jag ska ha det nästa säsong, verkligen satsa lite mer på dom.
 
 
Har ni några sommarminnen att bjuda på, roliga eller vackra? Sedan undrar jag vad som hände med Svenska trädgårdsbloggar.se Jag måste ha missat något. Jag var medlem där trodde jag, men är inte det längre, jag har i en kommentar på sidan ställt samma fråga men inte fått svar ännu.
 

3 kommentarer:

  1. Jag säger bara WOW! Tänk att lyckas med melon! En bedrift som heter duga!

    SvaraRadera
  2. Samma här har också undra.
    Vad kul att exprimentera med olika sätt. Nu får jag växthus så det kanske händer här med,den där melonen den var det inte illa att få
    Ha en fin fredag
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Så kul att du fick fram en så fin melon, sen är det ju så att allt blir inte som man hoppas och tror, typ mina auberginer som gav massor av SMÅ frukter som inte alls var goda....
    Önskar dig en skön helg.
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!