onsdag 2 april 2014

Kyligt i växthuset & Mangomelon.

 
En kall natt har vi haft, alldeles för kall om man frågar mig. Jag hade ingen fläkt på i växthuset så med darrande ben kikade jag in där nyss. Nu rök väl alla sådder? Men nej, tack och lov.. det såg bra ut fast det var is i vattenkannorna. 
 
 
Nu måste jag komma ihåg att sätta på frostvarnaren på kvällarna. Tur att jag inte ställt ut mina små mangomelonplantor. Dom hade definitivt dött. Kul att testa lite nytt. Jag hade vattenmelon förra året och det gick ju bra. Här kan ni se hur den blev om ni vill.
 
Tänk att så små plantor kan bli så stora och ge sådana här frukter.
 
MANGOMELON 'Queen Anne's Pocket Melon' i gruppen Grönsaksväxter / Fruktgrönsaker / Melon hos Impecta Fröhandel (9368)
Bilden från impecta. 
 
 
Fast nu vill jag ha värme så att jag kan köra i gång ordentligt där ute. Har ni några spännande plantor på G?




1 kommentar:

  1. Vad spännande det låter med mangomelon! Än så länge har jag bara sått chili, tomat och physalis och så lite bladamarant för att använda i sallad. Och så massor av perenner och sommarblommor förstås. Men kommande vecka blir det nog mer. Ha det så gott/ Kram Titti

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!