tisdag 15 juli 2014

Prydnad - konst i trädgården.

Inte behövs väl det när det finns så mycket fina växter? Johoo det tycker jag i alla fall. Små saker som gör ens trädgård lite egen och personlig. Mysig!

Alla får ju ha som dom vill så är det ju. Jag väljer att ha lite saker som jag tycker om här och var som en tupp i trä tex.  Trollsländor tycker jag om så när den här fina i betong dök upp i en handelsträdgård så fick den följa med hem.
 
Lite fina stubbar och stenar och sånt som mjukar upp lite. Det gamla tvättfatsstället som jag hittade vid ett ödetorp får stå vid växthuset. Både till nytta och prydnad. 
Målade pinnar som prydnad eller som växtstöd. Roligt pyssel kan jag lova. Detta är ormen i paradiset. Min tanke är att få till en Adam och en Eva så småningom. Ett betongäpple har jag sett så det blir det nog med. Kul med Tema.
Den här kallar jag svartkonst -knutbykurbits
 Mitt fågelbad som jag gjöt i finbetong, det gick tyvärr sönder. Det klarade inte en frostig vinter, men jag använder bitarna som prydnad ändå.
 
 Det lilla fatet höll i alla fall.
 
 I eken har jag hängt min tras-vindfångare.
 
 
Tycker ni om konst och prydnad i trädgården?
 
 
 
 
 
 
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Många fina prydnader du har. Jag tycker också att det behövs i en trädgård. det gör trädgården personlig och charmig. Betongsländan var jätte-läcker. Det lilla tråget med klöver blev jag också förtjust i/ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Åh så fint och mysigt!
    Det beror på VAD det är för prydnader, om jag gillar eller inte ;) Gillar inte tomtar, djur i brons (fast ett rådjur i brons ville jag ha när jag var liten, så smaken ändras ju ;) och inte såna där träfigurer som föreställer tanter som står på näsan i en rabatt. Din konst gillar jag, och prydnader som handfatet, min cykel som ska upp på väggen t ex. Vi har ett par gamla barnsparkar som ligger halvslängda i skogsbrynet här hemma, det ser ut som konst det med ;) :)
    Rosorna på framsidan är buskrosor, som blir ca 80 höga om jag minns rätt. Riddarsporrarna blir väl aningen högre? Men tänkte att det skulle vara snyggt med lite blått där, och jag vill så gärna ha riddarsporrar, och de behöver ju stöd. Så det skulle passa för den skull ;) Sen tänker jag mig något vitt lågt (20-30 cm) att ha framför, längs hela kanten. Marktäckare. Förslag?
    Kram och ha en fin dag!
    /Maria
    P.s glömde ju svara, lilla vovven heter Ferry (färja) ;) Inte Ferro ;) Döpt efter "Staten Island ferry" i NY ;)

    SvaraRadera
  3. Super fint, jag älskar både konst och prydnader :) det är det extra som gör det :)

    Kram Anna

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!