tisdag 30 december 2014

Vinter i trädgården!

Hej igen! Jorå jag lever, hade tänkt börja skriva lite här igen. Hoppas ni hänger med.

 Vinter i trädgården är det i allra högsta grad men.. mitt "apelsinträd" Neeej det heter  ju något annat som jag glömt,  men i alla fall det har stått i uterummet tills den bistra kylan kom. 


 

Då visade ute-tempraturen - 16 grader och jag stönade lite..  Åhh Neeej mitt apelsinträd, (nej jag vet, inte apelsin),  jag skyndade mig ut, stack ett finger i krukan och konstaterade mjuk jord. In med härligheten i hallen och se där.. Petunian som jag petat ner vid sidan om, hör och häpnad.. den levde. Det andra med så klart.  Nu ska jag kolla runt lite hos er andra trädgårdsbloggare..  Ska bli kul!  
 


Det går mot ljusare tider och snart, alldeles snart mina vänner, snart ska vi börja med sådderna. Tjooohoooo!



4 kommentarer:

  1. Inte orkar jag tänka på blommor och blader än....nu lever jag här och nu, med vinter och allt vad det innebär. Yippie! Älskar när det äntligen blir lite kallt och lite lagom med snö.
    Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!

    SvaraRadera
  2. Uppiggande med lite sommarbilder! Ska dregla över frökatalogerna i morgon! Vill önska dig ett riktigt gott nytt år och givetvis en trevlig nyårsafton samt tacka för alla din goa´kommentarer! Nyårskram till dig! /Lotta

    SvaraRadera
  3. Hej Pia. Tack för hälsningen och visst är det dina svarta petunior som växer! Jag strödde bara ut frökapslarna på jorden och sen täckte jag med ett tunt lager sand och de grodde nästan bums! Jätte kul, nu ska det bli spännande att se om jag klarar av dem så de inte ränner iväg! Må så gott, nu ska jag gotta mig i bebisbilder igen :-) Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Åh vilka härliga sommar bilder du visar oss. Ser att du inte har skrivit på bloggen på ett tag. Hoppas att allt är bra med dig !

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!