onsdag 4 maj 2011

Såld på rosor!

Jag älskar rosor, det finns rosor lite här och var hemma hos mig. Jag är en obotlig romantiker som älskar att inreda med gamla saker. Sekelskiftet eller tidigt 1900-tal gillar jag skarpt. Mitt vita överkast har rosor, en gammal kakburk som mamma skulle kasta, har underbara rosor.
I sovrumsfönstret står ett kärl som jag fått av min syster, javisst rosor på den med. Bredvid ett litet hjärta som är ett smyckeskrin, massor med små rosor. En liten minifotogenlampa, en i samlingen jag har nog 12 och 8 är det rosor på såklart.
Jag har några sidenblommor hemma mest för att mjuka upp i strama mörka hörn, på bilden en vit ros fast det finns rosa och röda också. Kaffeservisen som vi nyligen ärvt är så underbar i rosor,guld och lite krussiduller.

Ha en skön och avkopplande kväll.

En enkel bukett rosor på köksön i en gammal rörstrandskanna.

Ett glasfat i hjärtform med rosor och rosetter.
Minikaffekvarn.
På diskbänken en tvålpump som jag hittat på loppis.

2 kommentarer:

  1. Jag har en unge här hemma som åxå är tokig i rosor, har dom tillochmed på trosor. Hihihihihi!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är rosor underbart vackra!! Håller med dej! Om jag inte minns fel så blev det väl rosor på någon av kuddarna också, eller...? ;)

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!