tisdag 3 maj 2011

Dagens frestelse!


Glad i hågen styrde jag kosan hem efter jobbet. Nu skulle jag äntligen kunna göra fina collage och bildmontage, kära kollegan hade tipsat om en sida där jag skulle kunna lära mig steg för steg. Körde förbi krogen i byn och såg stora nya skyltar samt en upprustad uteservering och suget efter en pizza blev plötsligt otroligt starkt. Äsch, det är ju inte GI mat precis, vi som varit duktiga och minskat ned på kolhydratintaget en längre tid. Nej, glöm det!
Väl hemma så fanns ingen i huset, ingen middag var förberedd. Hmmm! Undrar vad maken har tänkt? Han kom strax efter bärandes på en kasse från Ica. Innehållet var frusen kycklingfileé. Oj nu tar det tid innan det blir mat, tänkte jag och gav ett alternativ till kvällsmat som tonåringen gladeligen valde. Hämtpizza Yes! Nu skulle jag snart få sätta mig ned och börja med bildhanteringen. Mycket mätt och som alltid när jag äter pizza ,ångerfull, så slår jag mig ned vid datorn och börjar knåpa med bilderna och denna gången med handledning. DET FUNGERAR ÄNDÅ INTE.... JAG BLIR TOKIG!
Tisdagens blogg blir inte det jag tänkt men det får bli som det blir.

1 kommentar:

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!