måndag 19 december 2011

Julbocken!


Mina lärk-kottar med lav fick pryda järngrytan vid friggeboden.
Dom är verkligen läckra tycker jag.


Den gamla julbocken fick stå ute i år
 i  de stora urnorna med murgröna och lyktor som lyser så vackert om kvällen.


Några kottar fick han som sällskap.


Ett hjärta av ståltråd och prismor fick han också.


Ståtlig och julig som det anstår en riktig bock.
Ja nu är det inte så långt kvar  till jul och äntligen har snön lagt sig där ute.
Jag tycker han passar bra där, bland blad och grenar.
Har ni någon julbock därhemma?
Den har kanske brunnit upp.

Måndagshälsning.

Kram från
Pia Gustafsson


1 kommentar:

  1. jag har en jubock som står kvar nere i källaren,istället för julbocken vaktar den häftiga röda julälgen min julgran älgen fick jag för några år sedan av min ena dotter,det blev jätte fint med bocken i allt det gröna,ha det så bra,maggan

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!