tisdag 20 december 2011

Lysande!

Stämningsfullt ska det vara och lagom upplyst så här i juletider.
Det finns så mycket olika belysningar och ljussättningar i vårt avlånga land.
En del har slädar och renar, andra har tomtar i neon, några lyser upp sina flaggstänger. Ja, smaken är som baken, delad.
Tur är väl det!


Så här har jag det!
Portalen till innergården är beslingad och lyser välkomnande.


Stubbens rabatt har hängande lyktor.
 De lyser upp entrén.


Hallfönstrets hjärta visar att det finns kärlek och värme..


Altanbordets lysande skönheter skimmrar för de som är ensamma i mörkret där ute..


Stjärnan och amaryllisen är till mig.
Jag behöver allt ljus jag kan få.
Det ska gudarna veta.
Delar allt mitt ljus till er alla!

Kram från
Pia Gustafsson



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!