tisdag 3 januari 2012

Visionen!


Ge inteupp, klart att det kommer att gå bra.
Det här fixar du! Du är på god väg!
Ja lite självpeppning är väl inte fel?

Nu är det ett nytt år och dax att ta tag i studierna på allvar igen.
 När jag kommer in till stan ska jag köpa mig lite bra och fina färgpennor och ritpapper så att jag kan börja skissa lite på min inlämningsuppgift.


Första veckan så gjorde jag en grovplanering 
sedan så har den suttit i pärmen och väntat på mig. Detta var i september.
Grunden är ett hus på en tomt och så ska jag göra iordning trädgården efter
kundens behov och önskemål samt med mina kunskaper.
Jag lär mig något varje dag så jag är glad att jag gjorde den här för att ha något att jämföra med när den sista ritningen är klar.

Min vision, min dröm är att få göra detta på riktigt.
Den här kunden är fiktiv.
 I det område där jag arbetar nu så byggs det hus varje dag.
Där finns det en marknad tror jag.
Ja inte bara där för det finns ju gamla trädgårdar
som kan behöva ett lyft eller en förändring.
Jag lär mig massor genom att följa trädgårdsbloggar och inspireras
väldigt mycket av de som redan är professionella.
är  en stor förebild för mig.
Tack Anna för allt du ger i din blogg och på din hemsida.
Tack alla ni andra  jag älskar att läsa era bloggar och se alla fina bilder.

Kram!
Pia Gustafsson


3 kommentarer:

  1. vist får man en massa inspiration här på bloggarna,vilket kul jobb du kommer att ha i framtiden
    Plugga på,maggan

    SvaraRadera
  2. Men jisses ... jag rodnar och niger på en och samma gång. Ja, trädgårdsbloggar är verkligen en inspirations- och kunskapskälla att ösa djupt ur. Så många fantastiska trädgårdsmänniskor det finns överallt och som givmilt dessutom delar med sig av erfarenheter och idéer på sina bloggar.

    Lycka till med studierna! Jobba på!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  3. Tack för en fint bloggtips, ska genast kika in där!!! Och tuuusen tack för dina alltid så fina kommentarer hos mig som gör mig så glad:) Ja, tänk att kunna försörja sig som trädgårdsarkitekt/planerare, vore verkligen inte dumt!! Jag tror att om man vill något riktigt mycket och anstränger sig som attan, så är allt möjligt, och jag håller aaaaaalla tummarna (ok, de två jag har då) för att du ska lyckas följa din dröm:)!!!

    Stöööörsta pepp-kramizen aka

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!