måndag 26 mars 2012

Grävning strax. Poolen del 3


Ja, så här ser det ut nu strax innan spaden ska sättas i jorden.
Jag satte en pinne i mitten och så mätte jag med tumstocken ut radien och markerade den med en sten och med krita på betongplattorna.
Det blev ett solur! ??!!


Maken och sonen skrattade gott åt mitt sätt,
 men finns det så många andra sätt undrar jag? 
Till påsk eller redan nästa helg om vädret tillåter så ska vi provgräva.
Vi tror att det är sandblandad fin jord som är utan stora stenar.
Hela ekipaget ska ner ca. 50 cm. så med hjälp av goda vänner och fräscha spadar hoppas vi slippa hyra en grävmaskin.
Vi får se!


3 kommentarer:

  1. Jag tyckte det var ett bra sätt att mäta ut radien! Annars hade du också kunnat fästa ett snöre med rätt längd, på pinnen, och gått runt ett varv med det spänt ;)
    Hoppas ni har bättre tur än vad vi hade när vi skulle gräva för vår pool. Vi hade grävmaskin (skulle ju ner 1,2 var det tänkt från början) och det sa "klonk" rätt snart... Berg... Inte kul :( Det var "bara" att anlita en firma som spräckte berget, (för att slippa sprängning och dyra besiktningar av grannars hus) eftersom barnen redan i huvudet tagit första doppet ;) Det blev ett antal tusenlappar dyrare och poolen kom inte ner så långt som vi tänkt (endast 80-90 cm kanske?) Men det blev bra till slut och nu undrar jag hur mycket vi kommer sakna poolen i sommar??? ;)
    Ska bli kul att följa ert poolbygge!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Maria det tänkte jag på först, men så blev det stenar. Hoppas vi slipper spränga men vi har ju fyllt upp själva där en gång i tiden. Kram Pia

      Radera
  2. Ska ni gräva pool??? Så spännande de kommer att bli att följa projektet.
    Var rädd om Dig!
    vårkram från mig.

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!