lördag 17 mars 2012

Lite blad och sånt!

Tomaternas blad har utvecklats bra tycker jag, lite veka/gängliga ännu men helt OK. De ska ut i växthuset i morgon. Jag planterade ju i två olika sorters jord och jag ser ingen skillnad alls, jo kokosjorden håller fukten bättre, så då var ju IKEA:s jord
ett bra köp, eller?
Nja den är ju inte närproducerad, utan importerad från holland och mig vetligt så växer det ju inte kokosnötter där. Har försökt ta reda på hur de framställer jorden men inte hittat något. Jag hoppas ju på återvinning av skalen så klart.
De kanske gör kokosflingor där eller något, jag vet inte riktigt.

Sedan var det de här små rackarna  "palettblad rainbow"
som verkar trivas ypperligt. KUL!

Mitt stora fina rabarberblad det sprack. Jag hade inte armerat det så skyll mig själv. Nu får det pryda så här i stället.
Det lilla däremot de håller ännu och här sitter grodan och njuter av vårsolen, dammen har inte riktigt tinat här ännu.


Här är några nya blad som jag fått av kära mor. Sätt dem i backen du, vid alla dina vitsippor sa hon. Ska ske!
Kälen ska bara bort ordentligt först.

Vädret idag är inte vad jag hoppats på, men ut ska jag ändå, alltid kan man väl kratta lite kottar som blåst ner.
Eftersom veden börjar tryta så kan jag kanske elda med dem för det finns och ta av kan jag lova.
Mossa, mossa grankottar på er alla männskobarn!
Ha en skön lördag.


1 kommentar:

  1. Tomatplanterne ser godt ud.
    Jeg kan rigtig godt li` det der er på dit andet sidste billede. Det måtte gerne være i min have.
    Tak for kigget.
    Ha` en god lørdag.

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!