lördag 28 juli 2012

Förstelnad, paralyserad och trött.


Nu är det Bloggtorka här och jag är förstelnad och paralyserad av nervositet. Två veckor kvar till visningen och jag tycker att inget är bra nog. Stjärnflockan blommar och höstanemonen har slagit ut. Det är några av de vackra just nu men den fula stora sprängstenen ligger kvar,
soffan är inte färdigsnickrad och
mandelpotatisen har fått brunröta.
Det känns glest och trist i rabatterna och jag hoppas verkligen att alla sommardahlior ska blomma om 14 dagar. Slingerväxterna ser ynkliga ut och bouganvillan har blommat över... Suck!


Nej,  jag får nog sitta och vila lite under parasollet från 60-talet. I morgon ska vi gå på förhandsvisningar i byn och kanske det känns bättre då.



2 kommentarer:

  1. Upp med humöret...tänk på att Du ser din trädgård varje dag...Det gör absolut inte besökarna. För dem är allt nytt och spännande ;-) Sommarkramar / Therése

    SvaraRadera
  2. Upp med hakan, min vän! Din trädgård ser fantastisk ut! Precis som ovanstående säger: du ser den varje dag, inte besökarna... Tror du blir hemmablind över det vackra du har! Och du... det duger! Du är bra på det där!
    Njut söndagen och koppla av så känns det nog bättre ska du se!
    Kram /Maria

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!