torsdag 6 december 2012

Snökaos!

 Lite granris på altanen för att skapa julstämning,  ja visst men den syns ju inte för all snö som kommit. Det har varit kaotiskt här i trafiken kan man lugnt säga. Inställda bussar, inställda tåg och oframkomliga vägar. Hur mycket jag än älskar snön så ställer den till det kan man lugnt säga.

Vintern och Kung Bore är så vacker med all is och snö fast det känns konstigt att hela samhället stannar upp för en sak som funnits i begynnelsens tider. Kanske det är en menig med allt.. vem vet? Jag hade turen att ha en ledig dag när allt var som värst,  jag kunde lugnt och fint skotta bort snön och njuta av dagen vid brasan medans andra familjemedlemmar och medmänniskor som tagit sig fram på skidor och trasiga bussar i timmar, sedan  fastnat på jobbet utan att kunna ta sig hem via kollektivtrafiken.

Naturen är i mina ögon något alldeles fantastiskt och underbart. Jag hoppas verkligen att vintern håller i sig och att snöröjningen blir bättre där ute. 

1 kommentar:

  1. Så vakkert det er hos deg nå! Snø er pent, det er helt sikkert. De beste vintrene er når temperaturen holder seg stabil, og det ikke blir mildvær. Da blir det bare glatt og isete. Ha en fin helg! Klem

    SvaraRadera

Alltid lika roligt att läsa din åsikt. Tack det värmer!